Hvad er Google Ads?

De fleste af os bruger i hvert fald fra tid til anden Google til at søge informationer, lede efter produkter eller lignende. Mange mennesker anvender sågar Google hver dag. Dette giver forskellige virksomheder en helt oplagt mulighed for at skabe trafik gennem søgemaskinen.

Måske har du, når du bruger Google, bidt mærke i, at de første fire resultater, som dukker op, når du har søgt på et givent søgeord på Google, er annoncer. I mange tilfælde gør det samme sig gældende for de nederste fire søgeresultater. Disse annoncer kaldes Google Ads eller Google Adwords og giver altså virksomheder mulighed for – mod et beløb – i højere grad at blive set af potentielle kunder, som søger efter produkter eller tjenester, som stemmer overens med dem, den pågældende virksomhed tilbyder.

En oplagt mulighed for at skabe kvalitetstrafik

Hvad er Google Adwords? Det er en helt oplagt mulighed for ikke bare at skabe trafik til ens hjemmeside, men også for at skabe kvalitetstrafik – det vil sige trafik til hjemmesiden, som resulterer i, at den besøgende ender med at blive en kunde. Det skyldes, at Google Ads kan tilpasses således, at de dukker op foran de helt rigtige øjne på det helt rigtige tidspunkt. Det skal forstås således, at man kan tilpasse sine annoncer, så de dukker op hos de Google-brugere, der gennem deres søgninger udtrykker, at de er på udkig efter lige netop den service eller det produkt, som din virksomhed kan tilbyde dem. Med andre ord rammer du de brugere, der allerede er købsmotiverede, hvilket er en meget effektiv strategi, som kan ses på omsætningen.

Maksimer udbyttet

Betalingen for Google Ads fungerer således, at du som annoncør betaler pr. klik på din annonce. Beløbets størrelse kan variere og vil overordnet set afhænge af blandt andet, hvor stor efterspørgslen er efter at få sin tekstannonce vist på samme søgning, hvor godt din hjemmesides indhold stemmer overens med teksten i annoncen, og hvor godt annoncen er sat op.

 

Hvis du vil sikre dig, at du maksimerer udbyttet af dine Google Ads i den forstand, at de kommer til at skabe så meget kvalitetstrafik som muligt og ikke bliver for omkostningsfulde set i relation til, hvor meget de påvirker din virksomheds salg, er det en god idé at få professionel hjælp til at udforme dine Google Ads. Laves de korrekt, kan der være rigtig mange penge at hente, mens en dårligt udformet annonce kan være en dårlig forretning.