Vigtig viden før opstart af rengøringsfirma

Drømmer du om at være din egen chef, så er en af de muligheder du har at starte et rengøringsfirma. Selvom arbejdet kan være hårdt, er det et meget selvstændigt job, hvor du til en vis grad selv kan planlægge din dag. Der skal selvfølgelig stadig gøres rent, så der kommer penge i kassen.

Hvordan skal kunderne komme?

Man skal ikke forvente, at telefonen ringer af sig selv, dagen efter du har oprettet dit firma. Der er mange rengøringsfirmaer i Danmark, og derfor er der også mange om kunderne. Derfor kræver det en strategi for, hvordan du vil skaffe kunder. Skal det være via offline markedsføring som en avisannonce, eller vil primært gøre brug af online kanaler? Det kan være en god idé at udvælge nogle kanaler, som du gerne vil gå hårdt ind på og så selvfølgelig evaluere indsatsen løbende. Får du det optimale ud af det?

Find en god leverandør af rengøringsartikler

Når du har styr på, hvordan du ønsker at skaffe kunder, skal du finde dig en god leverandør af rengøringsartikler. For at kunne drive et effektivt rengøringsfirma handler det om hele tiden at være effektiv med omkostningerne. Derfor giver det selvfølgelig også mening at købe rengøringsmidlerne så billigt som muligt.

Som rengøringsfirma skal du have et bredt kartotek af rengøringsartikler såsom universalrengøring, gulvvask, latexhandsker blandt meget andet. I stedet for at købe dine latexhandsker hos en leverandør og så dine rengøringsmidler hos en anden, giver det rigtig god mening at se, om du ikke kan få det billigere, hvis du køber alle dine ting hos en og samme leverandør.

Det handler om at være effektiv

En af ingredienserne til at drive et succesfuldt rengøringsfirma er at være effektiv i din planlægning. Sørg for så vidt muligt at samle kunder i samme område den samme dag, så du ikke skal køre land og rige rundt for at gøre rent. Jo flere kunder du kan nå på en dag jo bedre. Samtidig giver det også mening at samle dine kunder tæt på hinanden, så du kan spare benzin og dermed have flere penge på bunden. Sørg også for at være så effektiv som muligt i din fakturering og generelle drift. Jo mere af din tid du kan bruge på rengøring – des bedre. Det er jo det, der giver penge i kassen i sidste ende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.